Tri seorang Fans

Tri mau cerita lagi nih, kan Tri seorang yang cukup suka Jepang dan suatu Hari Tri ketemu temen yang suka Jepang juga dan pada saat itu Tri lagi ngedengerin lagu dari salah satu Artis Korea yang kebetulan tri emang suka, dan temen Tri pun yang notabene kurang suka Korea nyamperin dan langsung nanya ” loh Tri kok lu dengerin lagu Korea sih ?”

Tri pun ngejawab dengan santai “Ah, kita juga suka Jepang gak ada yang protes, kok saya dengerin lagu Korea doang diprotes .”

Dan temennya Tri itupun akhirnya diem tapi dia nanya lagi…” Tri emangnya lo sejak kapan suka sama Korea ?”

Tri pun dengan nada polos menjawab “suka Koreanya sih dari SMA pas kelas 2, tapi suka sama yang nyanyi ini lagu udah dari kapan tau…” tri sambil nunjukin lagunya sam temennya Tri.

temennya tri pun langsung nyamber ngomong begini kira-kira ” loh bukannya yang biasanya suka Korea itu cewek yah kok lo bisa suka sih Tri ? dan terus lo suka tuh artis sejak kapan ?”

Nah tri pun ngejawab dengan biasa ajah ” Kan kalau cewe-cewe suka Korea kan dari drama, Boyband, atau lagu-lagunya, nah kan saya suka sama ini artis doang, lagipula kan artisnya cewe yah wajarlah sebagai laki-laki saya suka artisnya, hehehe…”

Tapi temen yang belum puas nanya lagilah ke Tri ” Tapi bukannya cewe korea itu kebanyakan operasi plastik kali, lo gak takut apa liat masa kecilnya yang ternyata mukanya jelek, terus intinya pertanyaan gue yang tadi kok gak dijawab sih ?”

Tri pun menjelaskan ke temen Tri ini ” Oke itukan kebanyakan, dan dari kebanyakan pasti ada kedikitan, hehehehe… nah yang saya sukai kebetulan cantik tanpa operasi, karena foto pas dia kecil sama yang sekarang masih sama kok enggak ada perubahan, dan masalah suka dari kapan, itu sih rahasia, hehehehe….” setelah itu Tri pun ngeloyor pergi, hehehe….

Nah takutnya temen Tri yang waktu itu nanya malah jadi penasaran dan akhirnya malah jadi hantu penasaran, hahahaha…

Tri jawab diblog ini ajah deh yah… tapi pakai bahasa inggris yah, Hihihih…

sekali-sekali biar bikin bingung orang.

okey, First I will explain About this Actrees name, Why Actrees ? because she is a girl, hahahaha

klik untuk cerita selengkapnya:

Okey, her name is  Park Shin Hye, and this is it her name in hangeul or Korean language : 박신혜( You can read this Bak Sin Hye/ Pak Sin Hye But Tri still confuse why that word can be read to be  Park Shin Hye).

Okay, we don’t bother why we read Pak Sin Hye become park Shin Hye because tri who learn korean language or hangeul still confuse why that can happen .

This is a photo for someone who not knowing who is park Shin Hye.

Okey, Tri will tell  the story about when tri like her and why Tri like her.

Okay, Tri like her since Tri in junior high School at 2nd Grade, at that Time Tri still what Indonesian people say “Labil”, hahahaha

At that time Tri just like japanesse culture and Japanesse Hero , but Tri doesn’t knowing Japanesse  band like L’Arc~en~Ciel or singer just like Utada Hikaru, yui or etc.

So i will begin the story, the story have setting at 2006, at that time Tri have an exam week, but in Tri’s first day exam Tri not direct to return to home to studying at home but Tri just playing at the what Indonesian people say ” Warnet” that is a place where we can rent a computer who can online.

okay, at that time i go to “warnet” with Tri’s classmate who very like japanesse and he very like japanesse song so Tri want to learn to him about japanesse song.

So in the “warnet” Tri surfing in the Internet to download many Japanesse song, and when Tri waiting the song downloaded, Tri’s Classmate open youtube and give Tri a video of L’Arc~en~Ciel who have title Seventh Heaven, Because the ‘Warnet” have very fast speed to online so the video buffer so fast, so Tri watch it, without hear the song, why ? because in that “warnet” there was no speaker or anything else.

now, must be all of you asking what the relation between Japanesse song with the Park Shin Hye, so this is the story when Tri watch the videoTri unpurposely click a video at youtube when Tri want find a song on Google.

the song was Flower(Ggot) and the Singer is Lee Seung Hwan, and because tri doesn’t know what the diferent of the Korean Song and the Japanesse song so tri watch it and at  that time when Tri watch that Video tri doesn’t hear the song because in the “Warnet” not have a speaker, so Tri watch it and like the MV(music video) and you can guest who is the Actress who play on that MV… that’s right That is Park Shin Hye, but Tri still doesn’t recognize is her, but Tri like so much with her at the first seen, but at that time Tri doesn’t know her is a Korean actrees.

Time by time just passed until Tri at 3rd grade on Senior High school, okay at that time precisely at November 2009,at Thursday’s night Tri just download a 2 streamer application, one streamer application is for straming Japanesse channel and the other one is to streaming Korean channel, okay at that time Tri test the korean channel streamer application first, so Tri choose randomly one channel, and unpurposely Tri choose SBS channel who aired a drama who have title minami Sineyo and when Tri try watch that and look the actrees Tri feel a flashback at Tri 2nd grade junior high school experience at the ‘warnet’ , yes that is same actress is her,  Park Shin Hye, so Tri go to google and find the actress name and find all about her, and until now Tri still her fans, hahahaha…

Okay, kembali kebahasa indonesia, cukup lelah menceritakan masa lalu dengan bahasa inggris, okay itulah ceritanya, terserahlah mau bagaimana tanggapan kawan-kawan karena inilah cerita Tri,  yah waktu kemarin minami shineyo ditayangkan diIndonesia Tri sudah bersyukur walaupun suaranya dia Didubbing.

sebenernya ini bukan cerita penting juga sih, tapi yah namanya juga Tri suka berbagi cerita tidak penting yah sekalian amal, hehehe…

oh iya misalanya ada yang tidak yakin artis pujaan saya ini operasi atau tidak ini contoh beberapa foto masa kecilnya :

menurut saya sih dari kecil sampe besar mukanya gak banyak berubah sih, hehehe

nah itulah sisi lain tri sebagai seorang Fans yang kelihatannya banyak orang yang belum tahu, hehehe

oh iya bagi yang ingin tahu tentang dia bisa kunjungi ini, ini, dan ini

dan satu lagi kalau ada yang mau lihat MV yang waktu itu ngebuat Tri suka sama Park Shin Hye, dulu sih liatnya HD tapi kayanya udah diremove, silahkan lihat disini .

dan Tri sih punya harapan buat ketemu sekali ajah sama dia, enggak usah lama-lama deh, cukup makan siang bareng sama dia, hahahaha….

Amin….

udah sekian dulu yah, tri mulai pegel nulis banyak-banyak, hehehe….

BYE

Advertisements

2 thoughts on “Tri seorang Fans

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s